Poštovani, Zapazila sam problem u više prodavnica istog supermarketa. Prvi problem je da su cene izgleda namerno postavljene tako da dovode potrošače u zabludu. Naime, redovan je slučaj da zaista veliki broj ljudi svakodnevno, kupuje proizvode misleći da koštaju onoliko novčanih jedinica koliko stoji na kartici sa cenom, ali se pri plaćanju redovno iznenade. Neki to primete na kasi a neki, nažalost, tek kod kuće. Konstantno se dešava potreba za žalbama i storniranjem računa uz redovno drsko ponašanje prodavaca (da, mislim na množinu). Razlikovanje cene je moguće samo na osnovu detaljnog čitanja bar koda, ali su se dešavale situacije gde je i bar kod pogrešan. U istim prodavnicama dešava se problem ne vraćanja tačnog kusura i još češće nemogućnosti da se proizvod kupi iz jednog razloga: „Nemam da ti vratim kusur“, čak i pri vrlo maloj kupovini (200 din). Ono što je zapaženo jeste da nisu u pitanju pojedini prodavci na kasi. Isti problem se dešava sa svima, a u ovim prodavnicama dotičnog supermarketa se vrlo često zapošljavaju novi. Izgleda kao da je to „politika“ poslovanja. Da li postoji neka organizacija kojoj se mozemo požaliti, s obzirom da je u pitanju veliki broj situacija kojim redovno prisustujem i u kojima sam i sama, nažalost, bila akter, ili koja može sprovesti kontrolu kada su ovakvi problemi u pitanju? Unapred hvala na odgovoru!

Poštovana,

Nadzor nad poslovanjem tržišnih subjekata vrši Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija – Sektor tržišne inspekcije, kome možete podneti prijavu. Više informacija o tržišnoj inspekciji možete pogledati na sledećem linku: http://mtt.gov.rs/sektori/sektor-trzisne-inspekcije/.

Takođe, pomoć možete potražiti i kontaktiranjem neke od organizacija civilnog društva koja se bave zaštitom potrošačkih prava: .

Ukoliko ponovo budete imali neke nedoumice u vezi pravnih pitanja budite slobodni da nas kontaktirate.

Vaš, Mladi Pro bono